Velkommen til min blogg om bedre skole

fredag 26. november 2010

Jeg ble hørt :)

Jeg tipset Aftenposten om det jeg gravde frem fra Elevundersøkelsen om at mange mangler utfordring på skolen. Akkurat nå ligger det to saker om dette ute på Aftenposten.no:

Én av fire 5. klassinger savner utfordringer
Slik vil opposisjonen gi elevene mer utfordringer

Veldig gøy å ha dratt i gang denne debatten! Får bare håpe at det kommer konkrete forbedringer utav det. Det er ikke greit at så mange barn opplever skolen på denne måten.

OPPDATERING: Debatten jeg startet fortsetter:

- Kom deg ut av banansporet!
Leserne uenig om skolen er for lett

Det som er det fantastiske er at manglende utfordringer nå blir omtalt som "hovedfunn" i Elevundersøkelsen 2010 (se faktaboks i denne artikkelen). Verken oppdragsgiver eller analysebyrå nevnte dette med et ord da de presenterte undersøkelsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar